Κράμπες – και ξαφνικά μας ξυπνάμε μέσα στην νύχτα.

Αυτές οι ακούσιες και επώδυνες συσπάσεις των μυών μας.

Είναι οι συσπάσεις συνήθως των μυών στο πίσω μέρους της κνήμης μας-γαστροκνήμιοι

στο πίσω μέρος του μηρού μας– οπίσθιοι μηριαίοι 

στο πρόσθιο μέρος του μηρού μας– πρόσθιοι μηριαίοι

σπανιότερα εντοπίζονται στα πόδια,

χέρια,

βραχίονες,

κοιλιά και στο θώρακα.

Μας δημιουργούν έντονο πόνο και οι προσβεβλημένοι μύες μας αδυνατούν να κινηθούν.

Και τι κάνουμε;

Σε περίπτωση που εμφανιστούν μυϊκές κράμπες πρέπει άμεσα να κάνουμε τα εξής:

– διατάσεις των πασχόντων μυών, μαλάξεις με ήπιο τρίψιμο του πάσχοντος μυός και μασάζ στο πονεμένο μας σημείο με λάδια βοτάνων

Δύο ιδανικά λάδια που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για μασάζ στις κράμπες μας.

– Σε 5 ml λάδι νυχτολούλουδου σταλάζουμε πέντε ( 5 ) σταγόνες αιθέριο έλαιο γεράνι,

Αναμιγνύουμε καλά το λάδι μας και κάνουμε μασάζ στο σημείο της κράμπας μέχρι να νιώσουμε ανακούφιση.

– Σε ένα φλιτζάνι του τσαγιού βάζουμε αγνό ελαιόλαδο και προσθέτουμε 30 με 35 gr άνθη χαμομηλιού, τα ζεσταίνουμε σε bain marie για 20 με 30 λεπτά

Σουρώνουμε το λάδι μας με την βοήθεια μιας γάζας ή ενός σουρωτηριού προσέχοντας να πιέσουμε πολύ καλά το χαμόμηλο να μην μας κρατήσει το λάδι

Το φυλάμε σε σκουρόχρωμο μπουκάλι σε σκοτεινό σημείο!

Κάθε φορά που έχουμε κράμπες κάνουμε μασάζ!

Οι σπασμολυτικές,

αντιφλεγμονώδεις και αναλγητικές ιδιότητες του χαμομηλιού και του ελαιόλαδου θα καταπραΰνουν τον πόνο και θα ελευθερώσουν τους πονεμένους μας μύες.

Αν υποφέρουμε από κράμπες συχνά για πρόληψη και θεραπεία:

– φροντίζουμε να κάνουμε συχνά εγχύματα χαμόμηλου τα οποία πίνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας

– αυξάνουμε την ποσότητα του νερού που πίνουμε

– αυξάνουμε την ποσότητα των φρούτων,των λαχανικών και των βοτάνων που περιέχουν κάλιο όπως

το αγγούρι,

το πεπόνι,

τα αμύγδαλα,

το ταραξάκο – ιδανικότατο ρόφημα για τον έλεγχο των κραμπών

την τσουκνίδα – ιδανικότατο ρόφημα για τον έλεγχο των κραμπών

το ρόδι,

και μαγνήσιο όπως

το σπανάκι,

το μπρόκολο,

τα φασόλια,

τα σταφύλια,

οι μπανάνες,

τα καρύδια,

τα αμύγδαλα,

τα καρότα – ο χυμός των καρότων το πρωί μας βοηθάει να περιορίσουμε κατά πολύ τα περιστατικά.

Το καρότο όπως και τα υπόλοιπα φρούτα και λαχανικά που περιέχουν κάλιο,

ασβέστιο,

μαγνήσιο και άφθονα άλλα μεταλλικά άλατα, τα οποία χρειάζεται ο οργανισμός μας για να καταπολεμήσει τις κράμπες.

Και

– πίνουμε πολύ νερό προς αποφυγή της αφυδάτωσης, διότι τα υγρά βοηθούν τους μύες να παραμένουν ενυδατωμένοι, να συσπώνται σε κανονικούς ρυθμούς και να χαλαρώνουν.

– κάνουμε μυϊκές διατάσεις πριν πάμε για ύπνο προς αποφυγή των μυϊκών κραμπών κατά τη διάρκεια του ύπνου μας.